sunnuntai 18. syyskuuta 2011

halloj:)

jahas, nu ska ja skriva ett lite mindre angstigare inlägg än de förra:P igår va de en fullbokad dag. på morgon var det ridlektion o ja va jätte nöjd efteråt fast ja måste rida den ponnin som ja egentligen tycker minst om...den e så gammal o svag o ja måst allti hacka den jätte mycke att den ska vakna ti liv...:-/
min ridlärare sa att min istunta ha blivi jätte mycke bättre o att ja sku snart kunna fara på tävlingar( ja e nog int helt säker på att mina hermon sku kestää de så hemskt bra men...). sen efter de va ja ti hyvinkää ti agrimarket o köpa mat ti ponina, kiva när man måste sitta onödit länge i bil bara fö att borgå måst stänga alla butiker så sjukt tidit. sen hemma red ruby på Oona o ja o mamma siedätti Pekka, den e nog så humor. den blev helt jätte rädd när den hadde en blå skjorta i sadeln o den där skjortan föll ner:OO. de sku vara humor att nångång fö skojs skull mäta hur högt den kan hoppa rakt upp i luften när den blir rädd. den e en rikti skurk den Pekinos(kärt barn har många namn), ja kommer ännu att flyga ner från dens rygg måååånga gånger! på kvällen baka ja snabbt en morotskaka o sen for  familjen utom Rosie ti stan o äta. vi åt på Nuevo, en spansk restaurang. maten va helt god , men menyn va kanske int riktit i min smak! vi kom hem kanske 23. stackars Daniel höll på att somna ren innan vi hade beställt maten...
idag har det varit släkt kaffe, så ja har hållit till i köket en hel del, nu kan ja nog int äta morotskaka på en tid:PP ha fått en överdos! på dagen red ja på Oona o ja va int alls nöjd, fast enligt mamma så gick de helt bra.... i skritt gick de helt ok, men i trav.....den bara "kipitti", galoppera ha ja int ennu gjort me den på kenttän, fö de har ennu ganska dåli kunto, o den e int helt perfekt i trav ennu. ja kan just tänka mig hur de kommer att bete sig på någo tävlingar mm i framtiden.KUUMAKALLE, som mamma säger:)! o gissa bara hu störande de e när mamma håller timme åt mig, man blir ju helt galen på henne, men om en ridlärare sku säga samma sak så sku de va helt fine:P
OCH förresten så har ja glömt att säga att ja har fått prao-paikka, på ett stall, de kommer att bli ett par tunga två veckor...:)


(btw: en juttu ja int tycker om i min  kropp e mina armbågar, dom e så skruttiga o fula....tack vare en liten accidentdär ja lyckades skrapa upp dom ganska ordentlit... men hej,va gör man int fö att skydda sin lillebror;)

o heej, imoron har ja min första sånglektion för i år, kommer att vara intressant, fast ja egentligen int e ett så stort fan av den lokala musikskolan så tror ja att den där nya läraren kommer o va bra, sku kanske hellre ha tagi lektioner i musikinstitutet där ja e nu på klassiska sidan men ja hoksa int att inträdesproven ti popjazz sidan var ren i våras...men ja kommer att bli skojj!

ha en bra vecka:D
-Stella-

2 kommenttia:

  1. höhö, jo ja stalka mig fram till din blogg.. men ville bara säga att dendär bilden på dig e jättejätte fin, och gillar annars oxå din blogg!

    VastaaPoista