torstai 6. lokakuuta 2011

hellooou!

nemen hejssan! ja e så tröött.exhausted.lopeen uupunut. idag var det bjolla prov som gällde, o ja läste hela kvällen igår till det(jag red nog också, men mesta delen av tiden läste jag på prov....). det kom int ens nära på allt som vi måste läsa om :I nåjoo, men de gick väl helt bra:) och sen imoron igen så e de engelska prov, oh gosh!min  kära engelska lärares prov e allti SEKOGA o man fattar typ 30%! hon tycks allti ha brottom, för hon flänger omkring o tycks aldrig ha gjort nånting helt 100% ordentligt. så ja förväntar mig int att prove ska gå bra fast ja nog annors e helt bra på engelska! i eftermiddags red Rosie på Oona o ja fick gå runt planen me Pekka...sku va helt jees om man nångång sku få den att vänja sig vi att ha en ryttare på ryggen eftersom de e stöööörande att bara arbeta me den från marken... ida var det en mycket skrämmande dag eftersom de blåste. så allti när det kom en ordentlig vindpust försökte hästen hoppa undan, lyckat:P!
sen så har man hört på mammas stress, hon e ju helt hysteeerisk!allti e nånting dålit....
o nu när ja engång e på klaghumör(ja e int påriktit fullt så sur hela tiden som ja kanske låter ;) så passar ja på att klaga på fyssa läraren som orsakade ett stort missnöje hos 9A i går! han höll oss ti typ kvart över två, o dom som sku me buss(JAG) missa bussen!oujee... fyssa läraren tyckte att vi hade för mycke ljud, men de va nog helt normi volym fö 9A! ja o jessi höll just på att springa ti bussen när den kom emot, men den stanna int:(( men sen for vi ti butiken o köpa frukt o sen ti stefans bageri på karelsk pirog o morotskaka(:P) så de tog bort en del av argheten mot läraren(o busschaffören...)
positivt: min kusin kom hem från studie staden idag:) henne har man inte sett på en månad så de va kiva att träffas:)

att sånt...

aj just de ja måst berätta en gulli sak:
Daniel 7år ska ha matematik prov nästa dag o mamma frågar honom om han ha övat. "nää", svarar dansko helt lugnt,"ja får ju först (prov)pappre imoron"....sen förklarar ja ti honom va ett prov e o han konstaterar att ingen  ha sagt åt honom förr va ett prov går ut på:D nå, han går ju bara på klass 1 så de va nog int så svårt....



hejsvejs













-Stella-
ps. oh crap va de blåser mycke!!  ja oroar mig fö ponina ://(när sku ja nu INT oroa mig...;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti