tiistai 18. lokakuuta 2011

m=massa, t=tid, Ek= kinetisk energi, p=tryck......

jag håller på (eller borde i alla fall hålla på) stt läsa ti fyssa provet. de har varit en stressig början av veckan!sång projekt, verbi koe, fyssa prov :I urk! nå dom två första klarade jag med hedern i behåll( eller finska prove e ja nog int helt säker på..) och vi får nu se hur det går med fyssa prove: o.....
på söndagen hade jag en hemma dag( dom brukar vara dom trögaste, aldrig får man vara i fred hos oss...), en typ var hos oss och kollade på hästarna, hon ska (försöka) rida in (rodeo) hästen Pekka! den var hur lugn och snäll som helst just då, int alls vild, hoppas hon int tror att den e alltför lätthanterlig:OO nää, den e nog helt snäll, bara lite vimsig då och då:) sen var det att dra sig ut i skogen me hästarna, de va rubys tur att rida o ja fick(måste) ta Pekka, oujee! men de va helt jees, vi hitta en kiva väg o Ruby galoppera på åkern så att hästen var helt slut efteråt, o ja uppövade min kondition me pekka. ja sprang på åkern me den:)
på måndan va de norm skolda o sen kom ja hem o rida. o kände mig misslyckad. ridningen gick int bra o ja kritiserade mig själv för mycket. igen. sen for ja ti Jessicus o äta kaka o sen blev ja på bättre humör, vem blir nu int av att äta sånhän kaka: 


 idag efter skolan var jag hos hästarna(på riktit då?;Pigen:) och sen for ja på ridlektion. ja hadde en äkta häst för första gången i mitt liv:P ja tycker bara att ponnyn e intressantare, fast jooo liiite småa kanske!de va estetunti. uhhh, höga hinder för mig, e van vid att hoppa fjutthinder med ponnyn....men de gick helt bra, fast hästen hade lite egna åsikter då och då:)
några oujee bilder....:

      man blir alltid inspirerad att mejkka sej hos jessica när dit finns allt tänkbart, men slutresultatet e int allti helt lyckat:P ps.ja har allti ett kinesöga på bilder, ja fattar int hu ja allti lyckas göra sådär! ända sen ja föddes på ALLA bilder(enda sättet som man ser skillnad på mig o Ruby på baby fotona:D)kines öga! personligt;)

                                                       mitt gnälliga piano:)






                             

2 kommenttia: