lauantai 18. helmikuuta 2012

Atla

halojhaloj! lördag var det visst igen och den här lördagen har jag faktiskt åstadkommit något b.la. skaffat sommarjobb ! min sniiikkiga plan : jag skaffar ett sommarjobb som är lagom långt borta hemifrån= jag behöver mopokort o mopo. så nu får jag antagligen mopo, hadde ren gett upp hoppet eftersom pappa tycker att de e för farlit( men han får nog själv ha en urfarlig prätkä som ja e livrädd för...) o att ja int kan köra mopo. vadåååh? såklart ja kan köra mopo. :I   eller int ennu, men snart... men  mönkijän bemästrar ja ju ren så de kan int vara så svårt...
 men usch vilken schock, jag hade tänkt lata mig hela sommaren o njuta av livet, men nu skrev ja under ett kontrakt på att  mitt sommarlov blir typ fjuttiga 3 veckor? what´s wrong with me? ja trodde att ja var lat:D huhhuh. men som tur blir man mycket piggare om somrarna så jag tänker minsann ta ut allt av den här sommaren, med eller utan jobb. OCH till mina vänner som kallar mig bortskämd. haaahaaa jag har ett sommarJOBB!

sen idag så anlände en ursöt liten filur och ställde livet upp och ner för Oona och Pekka. Atla heter den lille lurvige filuren och hon är lugn som en filbunke jämfört med dom två nervvraken som vi har. Pekkis blev genast kär i den här underbara damen (han glömde visst bort att han e kastrerad, va?) och blev smått mielenvikainen. han glömde bort att han är en normal liten häst och misstog sig vara en toppklass hopphäst. han hoppade (läs: kraschade) sönder porten ett antal gånger i sina förtvivlade försök att fånga Atlas uppmärksamhet. ett antal elchocker (dum häst) senare lugnade han ner sig till skillnad från hans syster Oona som antagligen fortfarande skriar i sin box så att stallet skakar. Oona blev hysterisk och började skria o gnyla så att de ekade långa vägar,  crazy horse. lille Atla var lugn hela tiden fast det var den som hade blivit förd till en  ny farlig plats...

                                                  se nu vilken sötnos:



den e så liten att man sku kunna hoppa på den anytime:) o eftersom den e en islandshäst e den luuurvig och trevlig att gosa med!


-Stella-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti