keskiviikko 1. helmikuuta 2012

denförstafebruaritvåtusentolv

bonjour! hade ett trevligt veckoslut i alperna, mycket slalomåkning på två dagar= benen sjuka... backarna var ju litet större än dom backarna jag är vana vid( typ ylläs o talma), röda backarna var more than enough för den här gången;) de blev mest offpist, de e jätte kiva, men vissa backar var så svåra att om ja sku ha åkt (läs= störtat) nerför dom, så sku de nog ha blivit WANTED!Stella - Dead or alive-.
mitt sociala liv på alperna bestod av pappa och hans svenska bisness kompisar, lite för ekonomiskt inriktade samtal ibland, jag fick nicka o le o leka att jag förstod va dom pratade om(jag kände mig smått outsider när dom alla läste email på blackberryn, textade me iphonen o surfade på ipaden på samma gång.)! :)
jag åt MMMMycket under veckoslutet: fondue, chokladcroissanter, vanliga croissanter, glass(namnam) och allt möjligt säkert mycket hälsosamt. på måndagen hade pappa jobbmöte(me svenskar o britter o alla möjliga banktyper) hela förmiddan(haha, ja fick vara på spa då. klagar inte.   förutom att den där spa tanten(Sylvie?) massera mitt ansikte o de kom olja i mitt hår o de blev jätteflotit. men annors rekommenderar ja starkt...) o sen fick ja fara me dom på lunch .jag Älskar britternas humor. jag kom fram till att jag absolut föddes till fel land.....egentligen har jag kanske alltid vetat det!
från resan köpte jag mig en ny väska från longchamp, som jag diggar starkt:D  och ett läppstift(RÖTT)... så mycket annat köpte jag väl inte eftersom Megéves prisklasser var ganska ^höööögt uppe i molnen. för att int tala om schweiz, huhhhu. jag köpte en saft o en banan för 6,3 euro. o de va ganska billit för att vara schweiz.
bilder får ni se när jag hittat sladden till lilla kameran och fått in bilderna till datorn.
idag har jag b.la. gjort tvål, planerat vinterbal och varit i källaren. jag, sarkku o lotta va ti control o åt pizza, pröva: jauheliha, sipuli, ananas o mozzarella pizza, best eveeer:)

frys inte ihjäl!

-Stella-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti