torstai 2. helmikuuta 2012

jagbordestädamittrum












tjenare! skoldagen idag var riktit trevlig, början av dagen var bueno, men vid pianotimmen började allt verka miserabelt. jag blev mycket irriterad på mig själv eftersom jag spelade uselt (delvis för att mina fingrar var stelfrusna?)och mitt ena stycke e oinspirerande o svååårt:( sen stod jag ute o väntade på bussen, o när ja kom int ti famo så var två fingrar helt vitgråblåa av kyla, och när jag kom hem så stod jag i duschen i en halv timme. sen tinade mina fingrar och tår delvis upp. hästarna gjorde min miserabla fiilis lite bättre, me sina söta hörinä hälsningar. de e väldens bästa ljud att höra när man öppnar en stalldörr o hör två gnäggande läten som längtar efter dig(med andra ord : MATen som du ger dom). efter att jag kom hem från stallet kom jag fram till att mina syskon e helt hopplösa( korrektion: kom för miljonte gången fram till att mina syskon e helt hopplösa). förutom delvis min bror som e rätt så smart för att vara sju år. den tanken sprack när han började springa runt huset gallskrikande för att han hade ett sår som blödde kanske två droppar blod. han e alltså rädd för allt som har med inälvor o blod att göra( vilket jag tycker är ett av dom intressantaste sakerna som finns....)!
jag har också spenderat min dag med onödiga saker som att vara avundsjuk på vissa människor, grubblat över en viss människa och funderat på någon som jag ren borde ha glömt.jag misstänker med andra ord att mina hjärnceller( eller kanske samma i singularis, så dum känner jag mig...) tar allvarlig skada av denna kyla och gör mig till en dålig människa. ge mig sommar:) 
jag är oroad över ett eventuellt inträdesprov som sker först om nästan3månader. jag har redan drömt om att jag på något sätt misslyckas ett flertal gånger.

ursäkta att jag känner mig som en mört just nu.

-Stella-

nu ska jag lyssna på lite mer Debussy och på så sätt få lite positivitet in i min hjärna! LYSSNA på Debussy, han e best<3

BTW: e de NÅN som läser min blogg? just casually wondering u know...

2 kommenttia:

  1. Nå jaaag i Vasa!!! :D men de visste du väl ren ;) du sku ringa mig men de ha du säkert glömt bort i din hektiska vardag. NU ska ja fortsätta ligga på soffan, vilket ja typ ren gjort halva dan, men när de e så sköönt ;) call me!

    VastaaPoista