perjantai 23. maaliskuuta 2012

train

hejsaan!!

shit va tiden går snabbt alltså!! IGEN fredag:) fast helt chilit kan man ju int ta de eftersom de sådär tekniskt sett e skola imorgon.... de kan hända att ja e sjuk imorgon, e int helt säker ennu:P det har varit en härligt vårig vecka<3 har helt sjukt sommarfiilis, fast e lite terrified eftersom ja har bara typ 3veckor 100%sommarlov.... resten av tiden har jag joooobb:OO orkaaah. ja e int helt säker ennu att ska ja spendera en ledig vecka på estekurssi på kerava eller en vecka i södis på Sipoo popjazz camp, dit var ja förra året o ja lärde mig supermycke, så ja sku villa dit, men om ja far på båda blir de dyyyrt :I  
på måndag kväll blev det sistochslutligen punttis i stället för länk o sen täykkärit:) tisdan gick åt  ridning på kervo, hade den hästen som jag hade fruktat mest att få( stooor o trööög) , men den visade sig vara trevligare än förväntat. jag tänker inte nämna att jag föll av den. NOLOT!nu har ja sjuk nacke:Ppå onsdagen sku de ha vari trevlit att bli på prg men jag beslöt mig för att vara en bra hästägare och for hem. eftersom ridplanen är en simbassäng så red jag ut , riktit kiva för vädret var HÄRRLIT! haahaaa utsatte mig för att galoppera, den galopperar liksom heltsjukthårt i maaston I´m telling u! men helt kiva va de juh :-DD
torsdan gick åt geggaprov läsning(gick helt ok..:) o en sväng till kervo( keravan horse and rider in my heart<3) ,o box för att söka Rosie nånstans ifrån, ja e ganska stolt för ja börjar äntligen lära mig Sibbos geografi så här efter 13år i sibbo:P
http://www.youtube.com/watch?v=oxqnFJ3lp5k&ob=av2e  <-- får så hyvä fiilis av den här låten, såndän happy känsla i magen, u know?!
ikväll har jag fastslagit min repertoar inför tölös inträdesprov, ska försöka att inte ändra mig mer utan ÖVAÖVAÖVA så att jag kommer in. jag valde stil det enda gymnasiet som jag int nödvändigtvis kommer in i till 1a o 2a plats. varför kan jag helt enkelt inte ta den enklare vägen?

hade oförberett intervall prov på musikteorin idag , intervaller e en av de få saker inom den seriöstsvåra musikteorin som ja påriktit behärskar rätt så bra, så de gick helt braa:) dessutom analyserade jag fyra ackord  rätt av Bachs vem vet hur måntte koral?! efter varandra å hadde helt voittaja fiilis, de låter kanske dumt men om ni sku se va de går ut på så sku ni vara chockade!:D
veckoslutets must: engelska slutprojekt förberedelser :S   religösa sekter, mmhmm....
 记得意见,斯特拉
google translate e rolit att leka med:)

nu ska ja läsa lite mer om hemliga sekter o religioner....

have a nice weekend!

-Stella-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti