sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

skeletons

oj oj vad jag har varit en lat bloggare! har lite stressstress going on så har int haft så mycket överlopps energi:P den gångna veckan har varit helt naajs , måndag hade jag sista sånglektionen för våren,sen stallet med ruby...
tisdagen spenderades på kervo stallet, helt ok ridlektion fastän jag allmänt sett int brukar gilla den ponnyn/hästen jag red på. blir också mega störd på en flicka som e på samma timme.... asennevamma , got to tell ya O: ! onsdag: var en usel hästägare o for ti PRG i stället för stallet :I senare hade jag en sånguppvisning, som gick helt bra, typ "genrep" inför tisdagens tölö juttu :O ha int sovi fridfullt på en vecka tack vare inträdesproven..... skitnervös!!
torsdag: hmm.... stallet. pekka kasta av mamma än en gång och han är nu hopplös förklarad. den har haft fyra olika rodeohästtämjare ( haha... alltså inridare/inryttare...) , men den e så skilled rodeo häst att den kastar av alla förr eller senare så pass pahasti att man helst int vill upp på dens rygg på nytt :O o de e inga små bockningar, den e liksom helt crazy, but still my darlingpony<3 så vi vet nu int riktit va vi ska ta oss till me den.... den fjärde rodeohästtämjaren borde snart komma tillbaka från sin tävlingsresa till Tyskland så hon e liksom our last hope?! de e svårt att hitta människor som frivilligt tämjer små filurer som pekkis:(
Oona hade igen en lazydag på torsdagen eftersom den på onsdagen var lite kireä ( mentalt ) ... den tyckte att den fick helt tillräkligt dressyr träning förra veckoslutet då den var två dagar i rad på Taina Rajalas dressyrcoaching med mamma, så den har haft hermoloma den här veckan. fredag: Helsinfoors med skolan: riksdagen o ateneum va de ju, sen b.la. galna dagar , plöjning av zara efter vårkonserklänning osv... med ett helt gäng typer:D hittade till slut en helt ok vårkonsert klänning, men e int helt 100%nöjd... BTW vädret var hemskt vilket ledde till att jag överlevde gårdagens körövningar o sångövning med nöd och näppe tack vare mediciner. var faktiskt helt död efteråt och tog mig en tupplur. senare kände ja mig ren lite bättre så lotta kom hit... de va såkallad  "itkuilta" som gällde såg (äntligen!) Titanic, som va helt semi emotional :´( !! sen var vi ute i skogen o en sväng till stallet...  jättebra kväll , tack <3
idag efter att Lotta for hem har jag typ varit på stallet o byggt litet hagar ( hackat ner stolpar med lera enda upp till knäna.), gått ut o gå med Pekkis , NJUTIT AV SOLEN, känt mig lycklig och känt mig stolt;)

ha en fantastisk vårig vecka:D

om jag inte bloggar på tisdagen betyder det att inträdesproven sket sig totalt och jag känner mig misslyckad och värdelös. om jag bloggar gick det inte helt uruselt... men juuh, har inga höga förväntningar, men hoppas i smyg att dom andra e usla så att ja har bättre chanser. har ingen aning vad de ska bli av hummans inträdesprov, tänker int  ens öva. satsar på musiklinjen med all min energi, men hur det än går så är det meningen att det skall gå så !

:)
våren är på väg<3 <3 <3 <3 <3

                                                                        -Stella-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti