lauantai 17. marraskuuta 2012

lala

 så när man ska studera kemi hittar man alltid något intressantare att fokusera på. Eftersom vi har ett fadderbarn får vi hem en World vision tidning då och då, och i det senaste numret berättar fem före detta barnsoldater om sin "relation" till förlåtesle. Jätte fin artikel, hade faktiskt glömt bort hela Joseph Kony saken efter att det kom fram att personen som gjort videon inte var helt reliable, men dessa fem före detta barnsoldater var alla i "hans" armé...
 le stable. och en sötnos som äter.
                                                               jag. (nånejdå..)
detta veckoslut är ett lugnt veckoslut efter två fartfyllda! fredagen är för mig en kort skoldag ( int e de fel att sluta 10.50 .. ) så efteråt shoppade jag litet ( har faktiskt int gjort det på länge...), b.la ett par fina byxor från monki fyndade jag. Sen var det hem och nästan genast till stallet. hade ridlektion med minni och var överlag riktigt nöjd. Seen bar det av till grannbyn för att chilla hos Charlotta, där trivs man alltid så jag orkade inte komma hem som planerat utan sov där i stället ( taktiskt också, för då finns det ingen som väcker en klockan 8 för att tvinga en till morgonstallet ...) ! jätte awesome fredag med andra ord<3
idag kom ja hem , nördade mig, gick ut med millulu och träffade Elle efter låång paus:) åt mycket mockarutor och längtade efter att själv också fara ivägbortaway till en okänd stad för att studera! sen skrev jag en låt, rämpytti litet ukulele, strök lakan ( en obsession som jag har är att mina lakan ska vara strykta, eller varför inte manglade. men i vårt hushåll har det aldrig funnits en mangel så jag får helt enkelt stryka), och skrubbade mina "sommar" ridskor riktigt rena i hopp om att ´kunna använda dem till vardags ( dom blev ju som nya!!) :) chiiilll....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti