keskiviikko 2. tammikuuta 2013

oktnovdec

Oktober:
fick en ny ponny.
bloggade väldigt lite.
provvecka.
blev lindrigt skrämd.
började min pretty little liars putki. var totalt addicted men älskade serien:D fast den blev lite långsökt. väntar ennu på sista 1och en halv season!
vänner.
ställde mig själv en massa frågor.
blev grumpy på någon.
längtade efter äventyr.


November:
HD. var först oroad över hur allt skulle bli, men det var ett amazing veckoslut( minus kyrka )! "gamla" vänner, nya bekantskaper och hd onstage!
föreläsningar.
var lycklig.
KK. hade oroat mig i förväg över det hela, men helt i onödan! också detta en trevlig upplevelse.
uselt lokalsinne i allt.
genomgick en slight identitetskris.
provvecka igen.
var rädd för att glömma bort något.
var nöjd.
tyckte allt var rätt så mysigt och härligt<3
ridlektioner.
kusiner.
chillkvällar.


 
 
December:
hade några småa upplysningar.
funderade på varför jag som ickekristen firar jul.
kirppis.
bal.
kände att jag kommit närmare många människor.
var nyfiken men kanske ändå inte.
obetydlighet.
en destination.
ordval.
längtade såå mycket efter dendär känslan som jag har när jag sitter uppe på ett visst ställe och ser ut över byn en ljus varm sommarkväll, den lyckan!
spenderade massor av tid med klassen, och kom mycket närmare alla:) yhteishenkin på topp!
PRG(:
cheerfull.
julspex, julfest, umgänge;)
överlevde jordens undergång.
julafton.
stan,släkt, mat.
hmm.... rev ned fasader.
blev bekräftat att jag inte mår bra av att vara själv( alltså utan kamrater,skola,program...), mina tankar går sååå på övervarv. några dagar av totalt miserabelt övervarvad hjärna och  mörka tankar slutade med att jag en dag grät ut totalt och släppte ut det mesta ( men på något sätt ändå inte allt, för jag tycks aldrig kunna släppa någon helthelt nära, inte ens dom som jag litar på och som känner mig bäst ). stackars hon som måste höra på o räcka mig näsdukar.
tänkertänkertänker.
mardrömmar.
härliga kusiner och mycket bastu,skratt och mat...( knegulus fetmus;;;))
traditionella nyårslöften, men denna gång mer konkreta än abstrakta.
SSS.
nyårsafton i sällskap av 5 andra töser hos oss, lagade god mat, spelade spel, utböt nyårslöften och var ute och såg på raketer:) ångrar kanske slightly att jag inte for ut, men sistochslutligen var det säkert bäst såhär !


ingen aning om ifall någon orkat läsa dessa senaste inlängg, men iaf har dom hämtat tillbaks många redan bleknade minnen till mig. många saker kanske don´t make any sence till er, men kanske någon är bra på att läsa mellan raderna!
Gott nytt år<3

"think living....live thinking"






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti