torstai 14. helmikuuta 2013

it works

perfection(?).. nä tidningshögen stör mig fortfarande



hittade en sånhän vackerindeed "beach" bild från några somrar tillbaka. benranglet här hej liksom...
nejmen ville bara berätta för er om alla dom gånger jag fått höra "åå Stella du e så smal" och fått "smal" som positiv egenskap i diverse lekar där man skriver anonyma positiva saker på nåns rygg...
jag har alltid varit smal och kommer alltid att vara det och nuförtiden är jag fine med att se ut såhär men som yngre var det totalhemskt.fick många gånger(/får) höra om att jag har den ena eller andra ätstörningen eller sjukdomen, aldrig hittade jag kläder och jag var jätte missnöjd med att se ut som ett litet spöke bland alla "normala"(definiera normal....) kamrater. Kommer aldrig att kunna förstå någon som klagar över sina "tjocka" ben eller sin "stora" röv eftersom jag själv brukade gråta för att det var just tvärtom.

nuförtiden har jag inget emot min kropp, trivs helt bra i den, men senast för några veckor sen då jag var hos hälsovårdaren fick jag igen "that look" ...och ett korsförhör om vad jag äter och när jag äter och "brukar du väga dig ofta?". Hen kunde inte heller lita på mina ord, utan tänker "följa med min vikt" under våren. helt som om ja sku gå upp i vikt till nästa vecka då jag har min "viktuppföljning"...
känns ju int allför bra men ... oh well ilandsproblem.

1 kommentti:

  1. Stella du har ju en farmor som alltid fått höra samma sak.. Så kanske det ligger i släkten även om jag inte har fått den genen.. Jag har alltid tyckt att du är just så perfekt som du är, bara stiligt att vara lång och smal !
    Glad Alla Hjärtans dag till dej !
    kraam
    Sanne

    VastaaPoista