keskiviikko 23. marraskuuta 2011

well hello......

hola people! ja har överlevt tre dagar av prao.......de e faktist tungt att jobba på cafe, speciellt när dit e vaaarmt, för vaaarmt! ja-a hittils har ja DISKA, städa o gjort lite bröd o olika sorters kaffe( usch, kaffe e så äcklit. int ens min fantastiska kaffe latte va god...snyft.). och mina revben håller på att dö igen. ja trodde int att de sku vara så plågsamt att moppa, men jooo de e plågsamt. men de ha vari hlet kiva på prao! ja ha ju lärt mig mycke nytt o ja ha fått beröm o domdär andra arbetarna e helt tervliga:) och ett stooort plus e att ja börjar 10<3 sovasovasova:DD igår efter min prao dag så for ja ti kamppin o åt pehmis o köpte lite julklappsmaterial( garn.ja stickar. kalla mig tant om ni vill:P). seeen så gick ja ti lottas prao paikka o sen när hon sluta(45 min övertid, ohgosh...) så for vi o shoppa. men ja hitta inget:I ja sku har skor men allt va för kallt, för fult eller för dyrt för min sparbudget(egentligen pappas sparbudget.)... sen så åkte vi buss hem istället(ohgosh va juttuna blir dumma när man e trött o fnittrig.:D). mmhm nå sen hemma så va de lite skrik o bråk för att......tattadadattataaaaaaa Lenzie(=lenssi = hemulenssi = hemulen= RUBY) hade lämnat ute en 1000 euros sadel i hästarnas hage. mamma var... jaaa .. inte glad. grattis Ruby, u r an IDIOT, nåjoo men sadeln blev int iaf helt förstörd, den fick bara några skråmor:( kirottu kakara.
idag så for ja sen ti aleksanterinkatu( my favourite nplace to shop<3). först to ja över zara i jakt på skor men där fanns inget som sku ha vari bekvämt:( sen for ja ti stockman  o hitta ett par skoooooor, wihiiii! ja har allti jätte svårt att hitta skor för min fot e lite omaperäinen. de for lite over budget, ja måste offra mina 20 euro som ja fick från marthorna, för pappa gav för lite pengar( näää... de va helt tiräcklit, men när vettiga skor e dyra.). o ja köpte aluminium sulor( tack markus fyssa timmar för tipset.) så nu har ja allti varma fötter(?):D






ok, random inlägg....

-Stella-
ps.(onödig information.) ha ni märkt att radio aalto spelar Anna Abreu ungefär... hela tiden... ?seriöst säkert varje timme...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti