tiistai 1. tammikuuta 2013

juliaugustiseptember

Juli:
värme<3
fettokväll med (före detta)klassens flickor.
blev "rik". jobbade.
länkade.
spenderade många ljusa sommarnätter med härliga kusiner.
hästen var ur bruk:(
började leta efter en ny häst.
skrev 1 fjuttig sida i min dagbok.
plättkalas.
fest.
månadens motto: "take it or leave it". lekte poet.
piknikar av olika slag.
vildmarksliv i box (en natt men ändå..).
pellinge.

sen en stor gap i båda bloggande och dagboksskrivande. ångrar mig massor! ... därför är mitt nyårslöfte att skriva upp vad jag gjort VARJE dag! har lyckats med det förr också. hatar att glömma bort hälften av mitt liv. bara några få ord får minnena att väckas till liv:)


Augusti:
litet jobb.
dåligt samvete.
tuffa situationer .val. stolthet
kirppis.
försökte njuta så mycket som möjligt av ljus och värme sommarfiilis.
började tölö.
älskade det men bara grät den första veckan om kvällarna för jag var såå trött och fattade först då att sommaren var gone.
stressade.
teater.
slavvecka.
lekte spion;)
föll av en fjuttig liten islandshäst. skulle rida den med grimma på till stallet. den galopperade iväg när jag var halvt på. min fot var sjuk i flera månader efter det( sku ha varit för nolot att fara till läkaren..)
skrev upp minilistor om hurdana mina nya kamrater verkade. fan va rolit att läsa i efterskott:D
en lägerskola som jag måst erkänna att jag inte var ett så stort fan av. tyckte mest det var skrämmande att försöka hitta sitt "gäng" under fyra( ? ) dagar. blev sjuk.
skrev dagbok typ varje dag i bussen.(tur de!)


September:
hade åkt runt i södra finland i mängder för att hitta en passlig ponny. Hittade "the one" i grannbyn.
kirppis lite mer.
vaktade barn.
hittade min nisch.
ångrade ett platsval.
kände mig som en poet på ett kafe där jag skrev ut tankar.
bestämde mig för att bo en höst i london eller paris ( se till att jag gör det!! )
kom på att man kan sova i bussen och skrev inte dagbok lika ofta.
fyllde 16. firade med ahmed och johnny:D.
var rätt så lycklig och nöjd.
chillade med månen och stjärnorna istället för att sova.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti