tiistai 11. joulukuuta 2012

bon ben

moro!
denna tisdag blev rättsåbra trots att morgonens sinnestillstånds prognos inte var den bästa(dog litet mer inombords när väckningen ringde...). Hade tre lektioner serious busines i skolan (dvs normal skola) sen EH halvtimme och sen julspex med mina musikaliska kumpaner, kändes nog int som skola men trött blev man i alla fall!
sen var det bara att vänta ( ! ) på bussen hem typ 40min. sen sitta i bussen sesådär 90min. kan ni tänka er att efter att ha suttit en halv timme i buss se upp och förstå att du rört på dig från operan till vallila typ. ahhh....
nåväl.
kan ni sen ennu tänka er att det var ruuhka i niqqilä "city" !! nån hade tydligen lyckats krasha med bilen och orsakat kalabalik.
 
men jag tål bussresorna, alltför tölös skull<3 hah nämen förr tänkte jag att bussåkning, vara på datorn och se på tv var waste of time och totalt fel saker att spendera tid på. men jag har slutat tänka så. för om sådana som sitter vid sina diverse spelkonsoler 24/7 faktiskt får något ut av det så är det fullkomligt acceptabelt;) själv sitter jag i bussen och funderar på livets stora och mindra stora frågor, lyssnar på musik, läser eller stirrar framför mig som i koma. typ. så jag får mysket ut av mitt åkande!

för övrigt har jag kommit fram till att min stackars kropp tagits över av två ytterst olika personligheter. båda jag, men ändå mycket olika. finns liksom  en trädkramarhippie inom mig och så ett bortskämt barnskrutt .

skulle mycket hellre vara trädkramarhippie på fulltid, believe me, men eh. Kan int mittiallt sluta vara så bortskämd ( nu pratar jag int om bortskämd bland vänkretsen och finland ( eller oh well...) utan mer sådär universalt). Är van vid att livet är bekvämt och att ställa krav på mig och min omgivning ( läs: mina föräldrar) !

ännu ett boktips : ekovuosi manhattanilla. en ypperlig bok för alla! handlar om en helt vanlig kuse som bestämmer sig för att leva ett år med så liten hiilijalanjälki som möjligt. nu känner jag mig som en komplett idiot om jag åker hiss eller köper t.ex choklad eller vadsomhelst som är inpackat i något. Egentligen är allt jag gör hemskt. hmm.... jag informerade mamma om alla stackars turtles som simmar omkring och dör till att plastpåsar täpper till deras magar, hon ba "voieeei..... pitäis oikeesti käyttää enemmän kestokasseja" (alltid glömmer hon dom hemma ändå...) pappa ba " sluta va en såndän ympäristöjeesus."
vakivaattfolkbryrsig.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti